Samenwerken aan ontwikkelen en vaststellen van exameninstrumenten ESTEL

Samenwerken aan ontwikkelen en vaststellen van exameninstrumenten ESTEL

24 april 2019

Voor de ontwikkeling, het onderhoud en beheer van instrumenten werkt ESTEL met ontwikkelnetwerken. In de ontwikkelnetwerken zitten docenten van de betrokken scholen volgens het principe ‘van, voor en door’ de deelnemende scholen. Deelnemers aan een ontwikkelnetwerk ontvangen geen vacatievergoeding.

De vaststellingscommissies van ESTEL bestaan uit leden van de deelnemende scholen en leden uit het bedrijfsleven. ESTEL kent vaststellingscommissies voor Transport en Logistiek; Binnenvaart; Bootmannen; Zeevaart- OL/ML gescheiden; Zeevaart- Maritieme Academie Holland.

Voor leden van de vaststellingscommissie uit het onderwijs is er geen vacatievergoeding. Leden van de vaststellingscommissie uit het bedrijfsleven ontvangen wel een vacatievergoeding.