Oproep ontwikkelaars en vaststellers taalexamens Lees meer

Digitaal theorie- of taalexamens afnemen? ESTEL maakt vanaf nu gebruik van RemindoToets. Lees meer

Hoe werkt RemindoToets?

RemindoToets is een online toetssysteem, waarvoor enkel een pc met internet nodig is. RemindoToets is zo ingericht dat het voor de school eenvoudig is om het volledige digitale afnameproces zelf te gaan beheren. Dit vraagt van de school enige aandacht om er goed mee van start te gaan. Werken met RemindoToets zorgt vooral voor veel gemak en een hoge mate van efficiency.

Hoe werkt RemindoToets?

In RemindoToets is een aantal verschillende rollen(*) beschikbaar. Iedere rol(**) vervult een andere stap in het digitale afnameproces. Hieronder volgt een korte uitleg:

• De toetscoördinator beheert de toegang van alle gebruikers tot RemindoToets. Dit betreft zowel docenten, toezichthouders en correctoren als de examenkandidaten.
  • De docent zet een examen voor afname klaar. Aan een examenafname koppelt de docent de juiste examenkandidaten, toezichthouder en correctoren. Tevens kan de docent bij de examenresultaten.
  • De toezichthouder zorgt dat de examenkandidaten op het moment van afname het examen kunnen starten. Daarnaast kan de toezichthouder technische ondersteuning bieden tijdens het examenmoment.
  • De corrector kijkt wanneer het examen open vragen bevat de antwoorden na.
  • Examenkandidaten hebben een eigen inlog voor RemindoToets. Na inloggen kunnen examenkandidaten een klaargezet examen in RemindoToets maken.

Handleidingen voor de diverse rollen zijn te verkrijgen via info@stichtingestel.nl.

* Terminologie kan afwijken van de invulling die een school aan een rol geeft.

** Een persoon kan over meerdere rollen beschikken.

Demo RemindoToets

Wilt u weten hoe RemindoToets er uit ziet?

Via onderstaande link kunt u via een testexamen zien hoe de digitale afnameomgeving van RemindoToets er uit ziet.