Remindo

ESTEL biedt enkele examens aan via een digitaal afnamesysteem. Welke examens dat zijn vindt u op het productoverzicht. Met ingang van het schooljaar 2020-2021 worden de theorie-examens aangeboden via het digitale afnamesysteem Remindo.

Met Remindo verwachten we goed in te kunnen spelen op de verschillende behoeften van scholen. De ontwikkelaar van dit systeem, Paragin, heeft door de jaren heen goed geluisterd naar haar gebruikers. Het effect daarvan is terug te zien in de gebruiksvriendelijkheid en de flexibiliteit van Remindo.

Remindo biedt daarnaast veel gemak. Remindo is zo ingericht dat het voor de school eenvoudig is om het volledige digitale afnameproces zelf te gaan beheren. Hierdoor is een school niet meer afhankelijk van de helpdesk van ESTEL. U heeft dus zelf toegang tot het systeem en alle data staan op één beveiligde plek. Zo kan niets meer ‘verloren’ gaan.

Aan de slag met Remindo?

Een account in Remindo als toetscoördinator kun je aanvragen door het ‘Aanvraagformulier ESTEL Toetscoördinator’ in te vullen, de geheimhoudingsverklaring te ondertekenen en beide documenten per e-mail te versturen naar [email protected].
Per gebruiker moet een apart aanvraagformulier en geheimhoudingsverklaring worden ingevuld door jouw leidinggevende (opleidingsmanager).

Ben je docent en niet de persoon die binnen de school die de organisatie van examens voorbereidt en inplant? Dan is een account aanvragen bij ESTEL niet nodig. De toetscoördinator van jouw school kan een account voor je aanmaken en kun je als docent o.a. de resultaten van studenten inzien.

Wanneer we de benodigde gegevens hebben ontvangen, maken we een account voor je aan het kun je met Remindo aan de slag. Heb je behoefte aan een uitgebreide instructie over het hele proces van inplannen van examens in Remindo? Neem dan contact op met onze helpdesk via [email protected]. Zij helpen je graag verder op weg!

Wilt u meer weten over Remindo?

Lees via onderstaande links meer over Remindo: