Oproep ontwikkelaars en vaststellers taalexamens Lees meer

Digitaal theorie- of taalexamens afnemen? ESTEL maakt vanaf nu gebruik van RemindoToets. Lees meer

Praktijkbeoordelen

Voortgangsmetingen en beoordelingen van examens kunnen digitaal worden vastgelegd met behulp van ESTEL Praktijkbeoordelen.
Dit is van toepassing voor zowel een context in de beroepspraktijk als op school. Het instrument is beschikbaar voor de herziene kwalificatiedossiers van wegtransport en logistiek.
Praktijkbeoordelen is ontwikkeld in samenwerking met Examenwerk en Stem. Inmiddels zijn meerdere partijen erbij aangesloten.

Wat kun je van Praktijkbeoordelen verwachten?

In het ontwikkelingsgerichte deel kun je de voortgang bijhouden van een student tijdens de stageperiode. Je kunt precies zien hoever de student is in zijn of haar ontwikkeling en hoe de praktijkbegeleider de student gedurende de stage beoordeelt. Alle rapportages liggen vast in het systeem. Het systeem is web based, wat betekent dat je altijd en overal kunt beschikken over de juiste informatie.

Met het kwalificerende deel kun je examens afnemen in de praktijk. Dat kan zijn in het leerbedrijf of op school. Praktijkbeoordelen is voor beide situaties geschikt. Studenten kunnen gemakkelijk bewijsmateriaal uploaden. Competente beoordelaars die worden geselecteerd kunnen op eenvoudige wijze beoordelen, zonder papieren rompslomp en binnen duidelijke kaders. Alle resultaten worden vastgelegd. Je raakt nooit meer wat kwijt.

Aan de slag met Praktijkbeoordelen

Ben je enthousiast en wil je met Praktijkbeoordelen aan de slag binnen jouw school?
Wanneer de school nog niet bekend is vul dan het formulier Aanvraag nieuwe school Praktijkbeoordelen in en stuur dit retour aan: info@stichtingestel.nl

Werk je al met Praktijkbeoordelen en wil je direct inloggen klik dan hier. of bekijk hier de Veelgestelde vragen werken in Praktijkbeoordelen.

Wil je meer weten over ESTEL Praktijkbeoordelen?
Stuur dan een verzoek naar info@stichtingestel.nl. Wij nemen dan contact met je op om een eventuele afspraak te maken.

Instructie registratie Praktijkbeoordelen

Wil je je als student of praktijkopleider registreren dan hebben we daarvoor een handige korte instructiefilm:

Het instrument Praktijkbeoordelen is (door)ontwikkeld met subsidie van de MBO Raad in een gezamenlijk project van:

– Examenwerk
– Stichting Examens Mobiliteitsbranche (Stem)
– Examenservices Transport en Logistiek (ESTEL)
– Btg Voedsel, Groen en Gastvrijheid (VGG)
– Btg Mobiliteit, Transport, Logistiek en Maritiem (MTLM)