Terugkoppeling ontwikkelbijeenkomsten beroepsgerichte taalexamens

Terugkoppeling ontwikkelbijeenkomsten beroepsgerichte taalexamens

29 november 2022

Op 17 november 2022 vond er niet één, maar twee ontwikkelbijeenkomsten plaats voor de beroepsgerichte taalexamens, allebei online. Tijdens de bijeenkomst voor Maritiem officier hebben we ons van 10.00-12.00 uur volledig gestort op het strak krijgen van de kaders en het bepalen van de benodigde acties om de taalexamens die al in ontwikkeling zijn daarop aan te laten sluiten. Zo weten we zeker dat er straks kloppende examenproducten liggen. Op dinsdag 29 november komen we nog een keer online samen om een select aantal examens dat nu al aan deze kaders voldoet inhoudelijk goed na te lopen, zodat ze gereed zijn voor vaststelling op 15 december.

In de middag kwam van 15.00-16.45 uur de ontwikkelgroep van Chauffeur wegvervoer bij elkaar. De afgelopen tijd werd duidelijk dat er behoefte is aan vernieuwde beroepsgerichte taalexamens Duits bij het KD van 2021 met crebo 25671. We hebben de ontwikkelde schrijfexamens besproken – die zullen later dit jaar afgemaakt worden, zodat ze klaar zijn voor vaststelling. De enige kink in de kabel is dat er nog geen vaststellingscommissie is voor de beroepsgerichte taalexamens van Transport en Logistiek. Verder hebben we de feedback op de Duitse leesexamens besproken. Zonder vaststellingscommissie kunnen we helaas niet alles doorvoeren, maar wel klein, niet-inhoudelijk onderhoud. Dat is inmiddels ook gebeurd.

Meer weten? Mail projectleider Laura gerust met vragen: [email protected].