Kwaliteitshandboek uitgelicht: versiebeheer

Kwaliteitshandboek uitgelicht: versiebeheer

1 december 2020

Op de productoverzichten is inzichtelijk welke exameninstrumenten worden aangeboden. Ieder exameninstrument heeft een versienummer. In dit bericht geven we een samenvatting van paragraaf 6.4 ‘productoverzicht en versiebeheer’ uit het kwaliteitshandboek.

• Exameninstrumenten worden aangeboden bij een kwalificatiedossier op basis van het unieke crebonummer. De ingangsdatum van het kwalificatiedossier is hierbij zichtbaar.
  • Het versienummer van een document start met 1v1.
  • Bij een inhoudelijke wijziging wordt het versienummer opgehoogd naar 1v2.
  • De versienummering van documenten die bij elkaar horen blijft gelijk aan elkaar, ook wanneer er slechts een wijziging plaatsvindt in één van de documenten. Documenten die bijvoorbeeld bij elkaar horen zijn de proeve van bekwaamheid en het beoordelingsformulier.
  • Wanneer de examen- en beoordelingsmix van een kwalificatie wordt aangepast wordt een nieuwe variant gestart. Het document start met 2v1.
  • Bij een nieuw kwalificatiedossier (nieuw crebo) starten we weer met 1v1. De nieuwe ingangsdatum van het kwalificatiedossier is hierbij zichtbaar.